Bli medlem? Klikk her!
Legg gjerne igjen kommentar til postene våre.

lørdag 19. september 2009

siste spurt før valget

Hei og hopp!


Jeg må virkelig få begynne dette innlegget med å, igjen, takke alle aktive PRESS’ere i Trondheim som virkelig trosset vær og vind for å få fram tanken på asylbarna i valgkampen. Det gjør meg stolt over å være en PRESS’er selv!


Fredag, 12.00, møtte jeg og Trine opp på kontoret med godt mot, og la ut på jakt etter Forglemmegei, for kontoret i Oslo, mente det passet bra med tanke på forglem-dem-ei-aksjonen. Joda, tanken var god, men så må jeg virkelig spørre vårt kjære sentralstyre (og ja, vi er veldig glad i dere!) hadde dere tenkt noe lengre enn at forglemmegei hadde vært kult? Jeg er virkelig ikke noe blomsterekspert, men lærte derfor også overraskende fort at forglemmegei er en vårblomst, og sist jeg sjekket var vi nå i september, en måned som er så langt unna våren som det går an. I hvertfall har været sagt det tydelig her i Trondheim de siste dagene. Vi ga opp det prosjektet, og fant ut at vi heller bare skulle klare oss med de fine flyer’ene Simen hadde laget til fotballkampen og fotballkortene, og tror du ikke det gikk strålende. Men var det en bombe, det var tross alt Trondheim PRESS som gjorde det, og da går alt strålende enten det går etter planen eller ei. Aksjonen ble bra den, og tror virkelig vi fikk noen til å tenke på asylbarna selv om været ikke var strålende sol.


Så var vi kommet til lørdag, og vi skulle egentlig ha wall-of-fame/wall-of-shame, men pga. av tekniske problemer kom ikke bildene fram til meg, og det ble nok en dag med flyer’s og fotballkort. Ikke at det gjorde oss noe Uheldigvis så hadde himmelen bestemt seg for å åpne seg akkurat denne dage, og til tider var det som om tre 10l. Bøtter ble sluppet over hodene våre på en gang. Men vi holdt ut, og utrolig hva ikke litt Twist kan gjøre for å få folk interessert.


Oppmøtet var i tillegg utrolig bra på begge aksjonene, og tross været, og ja jeg trekker det fram enda en gang, vi fikk to bra aksjoner. Ikke at jeg har eksakte tall på det jeg skriver nå, men hører rykter om at vi fikk delt ut alle fotballkortene (i hvert fall de vi hadde i stikk, men tror Høyre ble litt vel dominerende denne gangen.) Noen som er keen på fotballkort fra høyre?)


Bra jobba folkens!


Helene Ruud.

Ingen kommentarer: