Bli medlem? Klikk her!
Legg gjerne igjen kommentar til postene våre.

onsdag 2. september 2009

FrPs valgtur

Heihei, det er G-dog som skriver i dag, siden den såkalt bloggansvarlige har dratt til Oslo for å være med på LS-møte. Jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om hva vi vanlige dødelige PRESSere i Trondheim brukte lørdagen vår på: FrPs valgtur og debatt på samfunnet.

Siden jeg var den eneste som var med hele dagen og jeg har mange lekser jeg prøver å utsette skal jeg likeså godt gi deg et fullt referat fra dagen min.

Jeg sto ikke opp før kl 0830, så jeg rakk nesten ikke frokost. Vi spiste havregrynsgrøt, fordi pappa hadde glemt å ta opp brød fra fryseren. Etterpå ryddet jeg rommet mitt. Det var egentlig ganske ryddig fra før av, men rydding av rom er en viktig del av helga, så det kommer jeg ikke unna.

Kl 1118 tok jeg buss nr. 4 (ja, den som går t/r Tyrkia) til byen. Det var vel egentlig litt senere, men det står 1118 i bussrutene. Jeg var i Munkegata ca kl 1140, noe som ga meg veldig god tid. Jeg skulle ikke møte Helene på Solsiden før kl 1230, derfor gikk jeg en tur på Platekompaniet. Jeg kjøpte bare en CD, men den var ganske dyr, så det var dagens store investering. (Helene uttalte senere at hun aldri kunne finne på å gå inn på Platekompaniet å kjøpe den CDen, er ikke helt sikker på om det var ment som en fornærmelse eller ikke…)

Jeg var på Solsiden kl 1225. FrP hadde allerede rigget opp med storskjermer og telt. Etter noen minutter kom Helene og Marte. Vi ventet tappert, men det kom ingen flere enn oss. Så vi var bare tre stykker, men vi hadde det allikevel veldig morsomt. Vi spiste FrP-vafler (og det var VIRKELIG FrP-vafler!), hørte på ”Peer Gynt and the band” (vokalisten hadde på seg bunad…), så x-box på storskjerm og nøt sola. Kl 14 begynte talerne. Siv Jensen var tydeligvis forsinket så de fylte på med 1.- 2. og 3. kandidat fra Sør-Trøndelag og en ny runde med Peer Gynt and the band før Siv viste seg. Hun snakket skuffende lite om FrPs politikk og overraskende mye om Arbeiderpartiets politikk.


Kl. 1530 var det hele over, og vi gikk for å huke tak i kjente politikere. Først fant vi Per Sandberg, som syntes vi var kjempekule, var for alle EMA under barnevernet og som syntes forballkortene var ”kjempemorsome”. Når vi etterpå gikk for å snakke med Siv Jensen gikk ikke ting like glatt. Vi gikk bort til henne, jeg strakte ut hånda mi, sa et blidt ”hei” og var klar for en heftig diskusjon. Hun snudde seg rundt og så på Helene som holdt en bunke med fotballkort. Da mumlet hun noe om at hun hadde sett sånne før og la bena på nakken. Hun løp sin vei (og nei, jeg overdriver ikke, hun rent fysisk LØP sin vei…) Jeg, Marte og Helene sto bare igjen og måpte. Før vi innså hva som hadde skjedd var Siv Jensen over alle hauger, så vi bestemte oss for å gå på Choco Boco på solsiden.


Kl. 1600 var Helene ferdig med drikken sin og dro hjem. Jeg og Marte sendte en melding til Simen som hadde vært på lørdagskolen, han sa at han satt på Choco Boco i Nordre, så vi gikk dit. Simen satt imidlertid på Choco Boko på BAKKLANDET med sine lørdagskolevenner.

Simensitat:

”Er det en omvei å gå innom Nordre hvis du skal fra Solsiden til Bakklandet?”

Men, vi kom oss frem til riktig Choco Boco, og satt et kvarter og snakket med Simen og vennene hans, men så, kl 1630, måtte alle hjem (bortsett fra G-dog, som bor kjempelangt fra byen.)

Jeg befant meg derfor alene i byen med 1,5 time å drepe før debatten på Samfunnet. Til å begynne med satt jeg bare helt alene på en benk og hørte på musikk. Jeg er veldig glad i musikk, men jeg kjedet meg allikevel der jeg satt. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle finne på helt til ”Cemetry Gates” av The Smiths begynte å spille på iPoden min. Da bestemte jeg meg for å gå til Nidarosdomen for å se på gravstøtter. Etter å ha gått rundt og sett på gravstøtter i litt over 40 minutter gikk jeg og satt meg utenfor vestveggen. Jeg hadde fortsatt 30 minutter til jeg måtte være utenfor Samfunnet, så jeg ble sittende å studere Nidarosdomen. Etter å ha studert veldig nøye fikk jeg øye på noen sånne Notre Dame-dyr. Jeg hadde aldri sett sånne på Nidarosdomen, så jeg ble litt fascinert og bestemte meg for å ta et bilde. Da kom det en mann bort til meg, jeg ble litt redd, for jeg hadde inntil da trodd at jeg var alene. Han sa ”Hei, jeg er Terje, og jeg er snill.” Han var ca 50 år, og så veldig snill ut, selv om introduksjonen hans var litt mistenkelig. Han spurte om jeg var en erfaren fotograf og fortalte om et motiv jeg bare MÅTTE ta et bilde av. ”Det borte er det en hvit gravstein som det står Milly Gram på.” Så sa han ett eller annet om hasj. Jeg skjønte det ikke helt, for jeg hadde musikk i ørene, men det var tydeligvis velig morsomt, for han lo godt… Han begynte å skremme meg litt, så jeg bestemte meg for å begynne å gå (sakte) mot Samfunnet.


Et ”Notre Dame-dyr”…

Når jeg hadde kommet meg utenfor Samfunnet så jeg Torunn, og ble kjempeglad! Det viste seg imidlertid at Torunn ikke hadde kommet til samfunnet for å henge med PRESS, men for å møte noen studentvenner. Ja, ja, sånn går det vel når man begynner å bli GAMMEL. Kl 1800 presist kom Helene. Simen hadde lovet å komme før 18, for min skyld, men han møtte ikke opp før 1814. Gjett hvem som var skuffet, da? For andre gang på en gang ble jeg skuffa over oppmøtet, det kom nemmelig ikke flere enn oss tre og Helene måtte gå nesten med en gang, derfor var det egentlig bare Simen og meg…


Debatten handlet mest om miljø, og litt om finans. Alle stortingspartiene var representert med forholdsvis unge og flinke politikere(, med ENKELTE unntak) Det var veldig interessant, men hadde ikke så mye med PRESS å gjøre, så vi fant ikke noen mulighet til å stille spørsmål.


Jeg fulgte Simen til Tempe og mistet bussen min med noen få minutters margin. Jeg måtte derfor sitte i en halvtime på en forlatt bussholdeplass sammen med en Gangstah-yo som tydeligvis snakket med kjæresten sin. Jeg benyttet muligheten til å ringe mine venner i LS og fortelle litt om dagen. Jeg kom meg hjem kl 2215 og ble sittende til kl 24 og høre på musikk.

Det var min lørdag. Jeg beklager at det ble så langt, men jeg har en del lekser og en jobbsøknad som må skrives, så jeg måtte ha en god unnskyldning for å utsette det. Hvis du har lest gjennom det hele kan du legge igjen et lite sammendrag i en kommentar og så lover jeg at jeg skal gi deg godteri J

XOXO – Gjertrud Louise AKA G-DOG


_____________________________


det skulle egentlig være bilder med i dette innlegget, men det gikk ikke. beklager!


TaperT

2 kommentarer:

Helene! sa...

Hihi, superdupert innlegg G-Dog! Flott at du tok ansvar, og forklarte dagen så detaljert som det sikkert overhodet var mulig ;)

Stolt! (H)

Anonym sa...

Ja, du sparte ikke på detaljene for å si det sånn...

Una