Bli medlem? Klikk her!
Legg gjerne igjen kommentar til postene våre.

torsdag 17. januar 2008

Bli kjent med det nye styret (del 2 av 6)

Flyktningebarnansvarlig
Emanuela Mangano (18 år)
Født 11 januar 1990

Emanuela går studiespesialisering på Katta (Trondheim Katedralskole). På fritiden henger hun med venner, hører på musikk og så klart er hun aktiv i PRESS. Hun ble vervet til Trondheim PRESS av noen venner høsten 06, som brukte en stund på å overtale henne. Hun har vært med siden det første møtet, og det har vært herlig!

Først og fremst er hun opptatt av asylpolitikk og PRESS sitt arbeid på lokalt plan med barn på asylmottak. I tillegg liker hun veldig godt både å lære og spre kunnskap om Fairtrade. Emanuela synes det er vanskelig å velge sin største PRESS-opplevelse, men hun nyter hver eneste stund når vi er sammen med barna fra mottaket. Målet for året er å jobbe for barns rettigheter, som alle andre i PRESS, og virkelig prøve å gjøre en forskjell.

Hvordan vil du beskrive det å være med i PRESS?
"Det er kjempesosialt, man lærer mye,
det er givende og man utgjør en forskjell!"
Noean avsluttende ord?
"I starten tenkte jeg det kom til å ta mye av tiden min, og at jeg ville slutte etter en kort stund. Lite visste jeg om at jeg kom til å bli kjent med en kjempefin gjeng som finner på mye både i forbindelse med PRESS og utenom. Så hvis du i det hele tatt skulle være (eller bli) nygjerrig er det bare å komme innom en tur å besøke oss, det er verdt det!"

Ingen kommentarer: